VISIE
Visie
Kennis, planning en communicatie vormen aldus de drie sleutelbegrippen in de aanpak van het advocatenkantoor. Er wordt een persoonlijke en toegewijde aanpak gegarandeerd.
Het belang van u, de cliënt, primeert steeds.
Planning
Agendering van de verschillende stappen in de onderhandelingen of het juridisch proces, strategiebepaling, intermediaire opvolging, planning van de prioriteiten van de cliënt, etc.
Communicatie
Transparantie tussen de cliënt en de advocaat is een drijvende factor voor een goede samenwerking. Dit start bij de advocaat maar is even belangrijk vanuit de cliënt. Dit betekent dat een cliënt op reguliere tijdstippen wordt gecontacteerd met betrekking tot de stand van zaken, vooruitgang en mogelijke opportuniteiten of problemen. Omgekeerd wordt er ook verwacht dat de cliënt een proactieve houding aanneemt met betrekking tot het informeren van de advocaat.
Elke zaak wordt dus meteen ter harte genomen. Vanaf het eerste contact (telefonisch of via mail) wordt een eerste overleg gepland. Tijdens dit openingsgesprek luistert de advocaat vooreerst naar het verhaal van de cliënt. In samenspraak met de cliënt wordt de strategie bepaald waarna de advocaat snel de eerste noodzakelijke juridische stappen zal ondernemen.
Kennis van zaken
Onderhandelingstactiek, juridisch advies en ervaring in procedure is de kennis die u zoekt voor het beslechten van uw geschil. Continue praktijkervaring gecombineerd met een uitgebreid netwerk en gedegen academische opleidingen staan hier garant voor.
Ervaring leert dat de beste oplossing niet altijd via de rechtbank wordt bereikt maar dat een scala aan mogelijkheden voorhanden zijn. Het oplossen van een conflict kan bijvoorbeeld via een bemiddeling. Door haar erkenning als bemiddelaar kan Eva Vandendriessche, samen met de partijen, het geschil trachten op te lossen zonder een gerechtelijke tussenkomst. Wanneer een juridische procedure toch wordt opgezet, valt u terug op een arsenaal aan ervaring in procederen.